خانه / همه مطالب / اخبار ایران و جهان / اخبار داخلی / بهترین خودرو‌های بازار بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان


بهترین خودرو‌های بازار بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

بهترین خودرو‌های بازار بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

 

هفته نامه خودرو امروز: در این مطلب در بررسی سایت های مختلف خرید و فروش خودرو، بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان را مدنظر قرار داده ایم. بازه ای که در بحبوحه تعیین تعرفه جدید واردات خودرو، تکان اساسی به خود دیده و خودروهایی که تا سه ماه پیش روی مرزی ۲۰۰ میلیون تومان و حتی کمتر از آن فی می خوردند، صفر و یا کارکرده، امروز به میانه های محدوده قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان رسیده اند.

نکته اصلی که در این محدوده به چشم می خورد، حکمرانی نسبتی کراس اوورها در بخش خودروهای صفر کیلومتر است. در بازار دست دوم اما علاوه بر تعداد زیاد قدبلندها، انواع مدل های وارداتی اروپایی و آسیایی به چشم می خورد که هر کدام می تواند باب طبع مخاطب خاص خودش باشد و از این جهت می توان میزان تنوع گزینه ها را مطلوب ارزیابی کرد. در ادامه نگاهی به ۸ خودرو مورد توجه در این محدوده قیمتی می اندازیم.

تویوتا C-HR

C-HR به محض ورود به بازار آزاد افزایش قیمت فوق العاده ای را تجربه کرد؛ به طوری که هم اکنون مدل ۲۰۱۷ آن با بدنه سالم و کارکرد ناچیز (بعضا با واردات متفرقه) حدود ۲۱۵ تا ۲۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شد، رقمی که در نمونه های صفر کیلومتر شرکتی (ایرتویا) بعضا تا ۲۵۰ میلیون تومان هم می رسید. اما امروز، با تعرفه جدید واردات، نمونه شرکتی مدل بنزینی این خودرو ۲۴۹ تا ۲۵۹ میلیون تومان قیمت دارد و این نرخ، در بازار آزاد به ۲۹۵ میلیون تومان هم می رسد.

قلمرو قدبلندها

این سامورایی خوش خط و خال در نسخه توربو از قلب ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو ۱۱۵ اسب بخاری با ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور و در نسخه هایبرید از مجموعه موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری به علاوه یک موتور الکتریکی ۶۵۰ ولتی با توان مجموع ۱۲۲ اسب بخار نیرو می گیرد که به ترتیب مصرف سوخت ترکیبی برابر با ۶.۳ و ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارند. C-HR علی رغم قیمت بسیار بالا و کشش و شتاب نه چندان راضی کننده، در بحث متریال داخلی و جاداری اتاق، فوق العاده عمل کرده و (در تریم فول آپشن) به تجهیزات ایمنی و رفاهی به روز و کاملی مجهز شده است. اگر به دنبال یک کراس اوور جمع و جور خانوادگی برای استفاده شهری و سفرهای برون شهری هستید و با قیمت بسیار بالای آن مشکلی ندارید، تویوتا C-HR می تواند گزینه قابل تاملی باشد.


هیوندای توسان TL

در حال حاضر توسان TL صفر کیلومتر بسته به سطح تجهیزات در سایت های مختلف بهایی ۲۴۰ تا ۲۷۰ میلیونی دارد که همه شان از ضمانت رسمی کرمان موتور و بعضا آسان موتور سود می برند. آین در شرایطی است که قیمت شرکتی خودرو (آسان موتور)، ۲۳۹.۵ میلیون تومان است. این رقم در نمونه های کم آپشن و بعضا غیرشرکتی و رنگ دار با کارکرد حداکثر ۳۰ هزار کیلومتر به ۱۵۲ تا ۲۳۵ میلیون تومان رسید. این خودرو به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با خروجی ۱۵۵ اسب بخار و ۱۹۲ نیوتن متر مجهز شده که در یکصد کیلومتر ترکیبی ۸.۶ لیتر بنزین نوش جان می کند

قلمرو قدبلندها

و شتاب اولیه ۱۱ ثانیه ای را به ارمغان می آورد. اگر بخواهیم نگاهی به بدی ها و خوبی های توسان بیاندازیم باید گفت پیشرانه ضعیف و قدرت کمتر نسبت به رقبا از معایب و طراحی خاری و داخلی جذاب، امکانات ایمنی و رفاهی قابل قبول و ابعاد مناسب برای رفت و آمد در شهرهای شلوغ از مزایای آن به شمار می روند. مجموعا هیوندای توسان TL به درد کسانی می خورد که کراس اوور امروزی برای استفاده روزمره می خواهند و خیلی اهل رانندگی سریع و تند و تیز نیستند.


نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل در بیش از یک سالی که از ورودش به بازار ایران می گذرد با تکیه بر ویژگی هایی نظیر طراحی سنگین و درعین حال جذاب، اتاق بسیار جادار و راحت، امکانات ایمنی و رفاهی مناسب و البته کیفیت فنی و ساخت بالا و علی رغم کاستی هایی مثل کشش و شتاب کمتر از حد انتظار به فروش خوبی دست یافته است. این قدبلند متوسط ژاپنی از قلب ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با توان و گشتاور به ترتیب ۱۷۱ اسب بخار و ۲۳۳ نیوتن متر نیرو می گیرد

قلمرو قدبلندها

و ضمن مصرف سوخت ترکیبی ۸.۳ لیتر، شتاب صفر تا صد ۱۰.۵ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را به ثبت می رساند. در حال حاضر مدل ۲۰۱۶ ایکس تریل بسته به سطح تجهیزات و با کارکرد کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر در بنگاه های آنلاین خرید و فروش خودرو بین ۲۴۰ و ۲۵۰ و بعضا ۲۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود. اگر در این محدوده قیمتی قصد خرید یک کراس اورو جذاب، جادار و مناسب سفرهای جاده ای را دارید، نیسان ایکس تریل یکی از بهترین گزینه های پیش رو است.


کیا سورنتو

مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و بعضا ۲۰۱۷ سورنتو بسته به سطح تجهیزات و نوع واردات (شرکتی یا غیرشرکتی) با بدنه سالم و کارکرد کمتر از ۵۰ هزار کیلومتر بهایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی دارد که در مدل های مختلف نسل قبل (عموما ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با کارکرد حداکثر ۱۲۰ هزار کیلومتر به حدود ۲۲۵ تا ۲۶۰ میلیون تومان می رسد. سورنتو در بازار ایران به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتن متر و مصرف سوخت ترکیبی ۱۰.۵ لیتر مجهز بوده و با توجه به کشش و شتاب بهتر (۱۰.۲ ثانیه) نسبت به هیوندای سانتافه (۱۱ ثانیه)، ۵ ستاره ایمنی از NCAP اروپا، امکانات ایمنی و رفاهی قابل قبول، سواری و فرمان پذیری نرم، عایق بندی خوب اتاق،

قلمرو قدبلندها

طراحی داخلی جذاب و ارگونومیک و استاندارد آلایندگی یورو ۶ می تواند مورد توجه مشتریان این محدوده قیمتی قرار گیرد. البته با همه این تفاسیر نباید معایبی همچون مصرف سوخت بالا و وزن زیاد آن را نادیده گرفت. در مجموع کیا سورنتو به عنوان یک شاسی بلند به روز و جادار پیش از هر چیز مناسب خانواده ها و گشت و گذارهای خانوادگی است. و البته در این ماه ها نوسانات قیمت عجیبی را در بازار تجربه کرد که همین باعث می شود نتوان قیمت ثابتی برای مدل های مختلف آن در بازار داد. حتی برای GT Lineهای ۲۰۱۸ آن، تا ۳۶۰ میلیون تومان قیمت گذاشته اند. قیمت شرکتی مدل ۲۰۱۸ سورنتو، ۳۰۳.۵ میلیون تومان است.


هیوندای جنسیس

هم اکنون نمونه های فول آپشن شرکتی مدل ۲۰۱۳ هیوندای جنسیس با کارکرد حداکثر ۱۵۰ هزار کیلومتر و بدنه سالم در سایت های خرید و فروش خودرو ۲۵۰ تا ۲۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شوند؛ حال آن که نمونه های رنگ دار یا مدل ۲۰۱۲ با کارکرد متوسط ۱۰۰ هزار کیلومتر رقمی بین ۲۲۵ تا ۲۴۵ میلیون تومان را به خود اختصاص می دهند. مدل ۲۰۱۱ یا نمونه های با تعمیرات اساسی نیز با بودجه کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان قابل خریداری هستند.

قلمرو قدبلندها

زیر کاپوت جنسیس، قلب قدرتمند ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری ۲۸۵ اسب بخاری با ۳۵۸ نیوتن متر گشتاور آرمیده که ضمن مصرف ۱۰.۵ لیتر بنزین در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد ۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن می سازد. همچنین اتاق جادار، امکانات ایمنی و رفاهی بسیار خوب و فرمان پذیری دقیق از نکات مثبت و استهلاک بالا، کیفیت ساخت نه چندان قابل قبول (در قیاس با رده قیمتی) و ترمزهای ضعیف از نکات منفی آن به شمار می روند. اگر علاقه خاصی به هیوندای جنسیس دارید خرید آن منطقی خواهدبود، اما اگر نه، گزینه های بهتری هم در این محدوده قیمتی به چشم می خورند.

مطلب مشابه :   قندیل بلوچ کیست و چرا کشته شد؟

تویوتا RAV4

تویوتا راو ۴ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۷۷ اسب بخاری و ۲۳۳ نیوتن متری به بازار ایران آمده و ضمن مصرف سوخت ترکیبی ۹ لیتر، از شتاب اولیه ۹.۳ ثانیه ای و سقف سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت سود می برد. نسل کنونی این قدبلند شهری ژاپنی طی مدت حضورش در بازار کشور با عملکرد فنی درخور توجه، کیفیت بالای ساخت و متریال داخلی، ایمنی بالا و امکانات بسیار خوب (در مدل های فول آپشن) خودشناخته شده اما به واسطه قیمت بالاتر از رقبا، طراحی ظاهری نه چندان عامه پسند و تجربه رانندگی فاقد هیجان نتوانست به فروش چشمگیری دست پیدا کند.

قلمرو قدبلندها

هم اکنون مدل صفر کیلومتر این خودرو با قیمت ۳۳۹ و ۳۵۲ میلیون تومان توسط ایرتویا به فروش می رسد و در نتیجه، جایی در این لیست ندارد اما مدل ۲۰۱۵ با بدنه سالم و کارکرد متوسط ۵۰ هزار کیلومتر، بسته به سطح تجهیزات ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان می ارزد. نمونه های رنگ دار مدل ۲۰۱۵ و نیز مدل های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ با کارکرد متوسط ۱۰۰ هزار کیلومتر و سطوح تجهیزاتی مختلف بین ۲۰۵ و ۲۳۰ میلیون تومان قیمت دارند. در کل تویوتا راو ۴ پیش از هر چیز یک کراس اوور کاربردی بوده و به راحتی از پس برآورده کردن نیازهای شهری و خارج شهری اقشار و سنین مختلف بر می آید.


ب ام و سری ۳۲۰i/328i

اگر از علاقه مندان به محصولات ب ام و هستند و از پس هزینه های جانبی آن بر می آیید، در این محدوده قیمتی حتما به دو مدل ۳۲۰i و ۳۲۸i فکر کنید. این دو از پیشرانه ۲ لیتری با توان به ترتیب ۱۸۴ و ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ و ۳۵۰ نیوتن متر نیرو می گیرند ۳۲۰i شتاب صفر تا صد را طی ۷.۳ ثانیه به ثبت رسانده و ضمن مصرف سوخت ترکیبی ۶ لیتر تا ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت سرعت می گیرد؛ حال آن که این اعداد برای ۳۲۸i برابر با ۶.۱ ثانیه، ۶.۳ لیتر و ۲۵۰  کیلومتر بر ساعت خواهند بود.

قلمرو قدبلندها

در حال حاضر سایت های خرید و فروش خودرو، ۳۲۰i مدل ۲۰۱۳ و بعضا ۲۰۱۴ با کارکرد حدود ۴۰ هزار کیلومتر را ۲۲۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری می کنند که در کارکردهای بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر را ۲۲۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری می کنند که در کارکردهای بالای ۱۰۰ هزار کیلومتر به کمتر از ۲۲۰ میلیون تومان نیز می رسد. ۳۲۸i مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ هم با کارکرد کمتر از ۸۰ هزار کیلومتر و بدنه سالم بهایی ۲۴۰ تا ۲۹۰ میلیون تومانی دارد. از نقاط قوت ب ام و سری ۳ می توان تجربه رانندگی لذت بخش، کشش و شتاب بسیار خوب و برند فوق العاده معتبر و از نقاط ضعف آن می توان هزینه بالای نگهداری، استهلاک نسبتا و افت قیمت شدید در نمونه های دست دوم را نام برد.


رنو تلیسمان E3

تلیسمان که درواقع جایگزین مدل های لاگونا (Laguna) و لتیتود (Latitude) محسوب می شود، یکی از محبوب ترین وارداتی های بازار ایران بوده و زیر کاپوت پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو ۱۹۰ اسب بخاری و ۲۶۰ نیوتن متری و جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه دارد و ضمن مصرف سوخت ترکیبی ۶ لیتر، طی ۷.۶ ثانیه از حالت ایست به تندی یکصد کیلومتر بر ساعت دست یافته و تا سقف ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت می تازد. در حال حاضر تلیسمان E3 صفر کیلومتر ۲۰۱۷ با بدنه سالم در بازار با بودجه ۲۵۱ میلیون تومانی قابل خریداری است؛

قلمرو قدبلندها

گرچه حباب قیمتی آن به ۲۶۰ میلیون تومان نیز می رسد. نمونه های دست دوم ۲۰۱۷ با کارکرد حداکثر ۲۰ هزار کیلومتر و بدنه سالم هم حدود ۲۱۰ تا ۲۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شوند. طراحی جذاب، امکانات ایمنی و رفاهی بسیار خوب، ۵ ستاره ایمنی از NCAP اروپا و عملکرد فنی تند و تیز و چابک برخی از مهم ترین نقاط قوت این خودرو بوده و در مقابل، سواری خشک و کوبنده (خصوصا محور عقب)، ناسازگاری نسبی مجموعه توربو شارژر با بنزین ایران و دید ناکافی به اطراف نیز برخی معایب آن را تشکیل می دهند. اگر در این محدوده قیمتی دنبال یک سدان زیبا، چابک و مجهز می گردید رنو تلیسمان E3 را در ذهن داشته باشید.

کلام آخر

علاوه بر موارد بالا، در محدوده قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان گزینه های دیگری همچون تویوتا پرادو، هیوندای سانتافه، ب ام و ۵۲۳i (نسل قبل)، مرسدس بنز C200 مدل ۲۰۱۲، میتسوبیشی اوتلندر، کیا اپتیما JF، لکسس RX350، مرسدس بنز CLS350 مدل ۲۰۰۹، لکسس CT200h، تویوتا آریون و هوندا CR-V نیز وجود دارند که بنا به دلایلی مثل کارکرد بسیار بالا، قیمت بسیار زیاد، لوازم یدکی کم یاب، عدم محبوبیت عمومی، هزینه بالای نگهداری، مصرف سوخت زیاد، ظاهر نازییا و… سهم کمتری از بنگاه های اینترنتی را به خود اختصاص داده و بیشتر به درد خریداران خاص می خورند تا عموم مردم. البته گزینه هایی مثل سانتافه و اپتیما از این قاعده مستثنا بوده و از آنجایی که از بازار پررونقی برخوردارند و به نوعی، انتخاب اول این محدوده قیمتی هستند، از ذکر آنها در این لیست صرف نظر کردیم. در نهایت این کاملا بستگی به خریدار دارد که با توجه به بودجه، شرایط و ملاک های شخصی اش سراغ کدام گزینه برود.





همچنین ببینید

میرسلیم: لبخند می‌زنم، قهقهه هرگز!

میرسلیم: لبخند می‌زنم، قهقهه هرگز!   اخبار ایران و جهان، پرمگ: گفت‌وگو با سیدمصطفی آقا …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئواجاره ویلا و فروش ویلا شمالسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلااجاره ویلافروش ویلاویلا شمالویلا زیباکنار
CLOSE
CLOSE