خانه / همه مطالب / اخبار ایران و جهان / اخبار داخلی / ماجرا و تصاویر ریزش دیوار مترو قم

ماجرا و تصاویر ریزش دیوار مترو قم

ماجرا و تصاویر ریزش دیوار مترو قم

 

ماجرا و تصاویر ریزش دیوار مترو قم

اخبار ایران وجهان ،پرمگ : مدیر روابط عمومی شهرداری قم گفت: دیوار موقت بیرونی تونل مترو قم ریزش کرد.

حمیدرضا عابدی خرسند با اعلام ریزش دیوار موقت بیرونی تونل مترو قم گفت: آنچه که به عنوان ریزش تونل مطرح است، تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: برای تونل مترو اتفاق خاصی رخ نداده و آنچه ریزش داشته دیوار بیرونی بوده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری قم درباره تعداد کارگرانی که در زیر آوار هستند، گفت: فعلا تعداد مشخصی معلوم نیست و آتش نشانی در حال تلاش برای بیرون آوردن کارگران است.

بر اساس آنچه که در فضای مجازی مطرح شده خبر ریزش آوار در تونل مترو قم در ایستگاه ولیعصر و محبوس شدن سه کارگر در زیر آوار است اما بر اساس گفته‌های مدیر روابط عمومی شهرداری قم این ریزش مربوط به دیوار تونل موقت بیرونی مترو است و تعداد مصدومین یا کشته‌های احتمالی هنوز مشخص نیست.

ریزش تونل متروی قم تاکنون یک مصدوم داشته است

ماجرا و تصاویر ریزش دیوار مترو قم

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: ریزش تونل متروی قم که ظهر امروز رخ داد، تاکنون یک مصدوم بر جای گذاشته است که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

محسن اوروجی افزود: این حادثه در محدوده میدان ولیعصر(عج) قم رخ داده است.

وی اضافه کرد: نیروهای امدادی از جمله اورژانس ۱۱۵، هلال احمر و آتش نشانی درحال امدادرسانی به مصدومان احتمالی این حادثه هستند.

در حالی که تعداد مصدومان این حادثه از سوی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم تاکنون یک تن اعلام شده است، برخی کانال ها در فضای مجازی، تعداد افراد زیر آوار مانده را سه تن ذکر کردند.

همچنین بخوانید :   امیر تتلو بازم دستگیر شد

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به ۲ مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

طبق طرح اولیه خط A قطار شهری قم با طول حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ متر از مسیر جنوب غربی به شمال غربی این شهر یعنی از مسجد مقدس جمکران تا قلعه کامکار است که دسترسی به آن از طریق ۱۴ ایستگاه میسر می ‌شود. هر ایستگاه خط A قطار شهری قم حدود یک کیلومتر است و ظرفیت حمل و نقل آن بیش از ۲۲هزار نفر در ساعت خواهد بود.

ماجرا و تصاویر ریزش دیوار مترو قم

در بخش نخست این طرح حدود ۳.۱۰ کیلومتر از تونل حد فاصل دپو پارکینگ شهرک کامکار تا میدان ولیعصر(عج) به روش مکانیزه و با استفاده از یک دستگاه ماشین حفار تمام مقطع (EPB TBM) حفاری شده است.

بخش دوم مسیر به صورت نیمه مکانیزه با روش مدرن اتریشی (NATM) حفاری می ‌شود. این بخش از طرح از ایستگاه ولیعصر(عج) آغاز می ‌شود و با عبور از زیر بزرگراه خلیج فارس به ایستگاه بقیه‌ الله می ‌رسد. در ادامه با حفاری یک هزار و ۶۵۴ متر و تغییر جهت به سمت مسجد مقدس جمکران خط یک متروی قم به پایان می‌ رسد.

ماجرا و تصاویر ریزش دیوار مترو قم

نجات محبوس‌ شدگان

مدیرکل روابط عمومی اورژانس قم از نجات یک نفر از محبوس‌شدگان در زیر آوار خبر داد و گفت: یک نفر از مصدومان دقایقی پیش از زیر آوار خارج شد. این مصدوم از کارگران مترو بوده است.

همچنین بخوانید :   ترکیه رفیق شش اسرائیل میشود

به گفته وی؛ دو نفر از امدادگران نیز در حین امداد و نجات مصدوم شده‌اند که به بیمارستان منتقل شدند.


به این مطلب امتیاز بدهید
رای منفیرای مثبت

رای دهندگان: 0 نفر , کل امتیاز :0


Loading...





همچنین ببینید

ماجرا آدم ربایان نیم میلیون یورویی در تهران

ماجرا آدم ربایان نیم میلیون یورویی در تهران

ماجرا آدم ربایان نیم میلیون یورویی در تهران     اخبار ایران و جهان ، …

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

avatar
wpDiscuz
error: محتوا محافظت شده می باشد