خانه / همه مطالب / روانشناسی / دانستنی های روانشناسی / تفکرات منفی رایج و راه درمان آنها

تفکرات منفی رایج و راه درمان آنها

تفکرات منفی رایج و راه درمان آنها

 

روانشناسی، پرمگ: موارد ساده ای وجود دارد که به ما برای رسیدن به شادی کمک کنند. حقیقت این است که خود ما در نهایت مسئول آنچه ما فکر می کنیم هستیم (که به نوبه خود بر این که چگونه احساس می کنیم تاثیر می گذارد).

به نقل از هافینگتن پست ؛ داشتن چشم انداز خوش بینانه فقط یک آرمان گرایی نیست. تحقیقات نشان داده است که قدرت واقعی در مثبت اندیشی وجود دارد داستن دید مثبت می تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد و باعث کاهش کلسترول و خنثی سازی اثرات مخرب یک تجربه استرس زا باشد.

اما دانستن “آن چیزی که برای شما خوب است” و “پرداختن به آن” دو مفهوم کاملا متفاوت از یکدیگر هستند به ویژه هنگامی که مغز ما ممکن است به طور طبیعی به افکار منفی منحرف شود.

اگر شما کسی هستید که همیشه بدبین هستید، نگاهی به پیشنهادات زیر داشته باشید. احتمال آن هست ما همه این افکار منفی را در سر داشته باشیم. اما اکنون وقت خداحافظی با آن ها است.

 

 

 

  1. “من به اندازه کافی ________ نیستم.”

 

تفکرات منفی رایج و راه درمان آنها

به اندازه کافی سریع، به اندازه کافی قوی، به اندازه کافی با استعداد، وهر صفت دیگر که در جای خالی می تواند قرار بگیرد (و گاهی اوقات به صورت روزانه موارد آن تغییر می کند). حقیقت این است که شما چیزی هستید که فکر می کنید.

اما اکنون زمان آن است که مغز خود را از کاستی های خود تغییر دهید و بر روی نقاط قوت تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید که شما یک انسان هستید و می توانید بهترین کارها را انجام دهید. پس کاری را پیدا کنید که به شما کمک می کند که احساس با ارزش بودن کنید و کمتر انرژی و وقت خودت را برای نگران بودن درباره ناتوانی ها بگذارید.

مقاله مرتبط: از بین بردن افکار منفی

 

  1. “آنها بهتر از من هستند.”

تفکرات منفی رایج و راه درمان آنها

 

مقایسه دزد شادی است. مطالعات نشان می دهد زمانی که ما بیش از حد به خود سخت می گیریم، میزان موفقیت ما کاهش می یابد. با جمعیت جهانی از حدود ۷ میلیارد، واقعیت سخت است که از همه بهتر بود. اما شما استعدادهای استثنایی خود را دارید که فقط مخصوص خود شما هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

به جای دیدن نکات برجسته دیگران به عنوان معیار موفقیت خود، سعی کنید که چهارچوب های خود را بسازید. اگر ارزش خود را با دیگران مقایسه کنید شما همیشه می بازید. شما هرگز به نتیجه ای نمی رسید که از هر لحاظ از دیگران بهتر باشید.

یک بخشی از چیزی که باعث می شود زندگی بسیار جذاب و جالب باشد این است که به جای آن که تلاش کنید که بهتر از دیگران باشید سعی کنید استعدادهای آن ها را یاد بگیرید. انرژی خود را بر روی این که بهترین نسخه از خود باشید بگذارید.

 

 

  1. “چرا کارها درست پیش نمی روند؟”

تفکرات منفی رایج و راه درمان آنها

 

 

 

همه ما تا به حال این روزها را داشته ایم، روزهایی که در آن لکه های قهوه روی لباس می ریزد، کفش ها خراب می شوند، یا بحث و دعوایی پیش می آید. سعی کنید همیشه با دید روشن و مثبت به روز خود نگاه کنید و نکات مثبت روز خود را یادداشت کنید.

یک مطالعه نشان می دهد که افرادی که تجربه های مثبت خود را می نویسند خلق و خوی بهتری دارند و کمتر برای بیماری های قلب به دکتر مراجعه می کنند.

یادآوری نکات مثبت هر روز باعث می شود به زودی دریابید کارها به جای آن که مشکل ساز شوند همیشه نتیجه‌ی مثبت خواهند داشت.

 





همچنین ببینید

چرا تغییر عقیده می‌دهیم؟

چرا تغییر عقیده می‌دهیم؟   ما معمولا عقیده داریم که عقایدمان سفت و تغییرناپذیر است. …

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک  
به من اطلاع بده
CLOSE
CLOSE
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A