اخبار

وزیر خارجه اوکراین: اگر ایران به روسیه پهپاد و موشک بدهد شریک روسیه است

 وزیر خارجه اوکراین: اگر ایران به روسیه پهپاد و موشک بدهد شریک روسیه است

وزیر خارجه اوکراین مدعی شد: اگر ایران پهپاد و موشک ایرانی به روسیه برای استفاده در اوکراین بدهد، شریک اقدامات روسیه علیه کی‌یف است.

به گزارش پرمگ، وزیر امور خارجه اوکراین در گفتگو با پایگاه خبری اکسیوس، اتهامات گذشته خود علیه ایران مبنی بر ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در اوکراین را تکرار کرد.

دمیترو کولبا در این گفتگو مدعی شد: کی یف در دفاع از خود هیچ گونه ترحمی در برابر کشور‌هایی که در تجاوزگری کشور روسیه شریک هستند نشان نخواهد داد و در صورتیکه ایران به ارسال پهپاد ادامه بدهد یا اینکه موشک در اختیار مسکو قرار بدهد شریک اقدامات روسیه است.

کی‌یف و متحدان غرب نشینشان در چند هفته‌ اخیر بار‌ها و بار‌ها مسکو را به استفاده از پهپاد‌هایی که ساخت ایران است، در حملات خود به اوکراین متهم کرده اند و میگویند که،در حال حاضر چیزی در حدود ۴۰۰ پهپاد ایرانی بر علیه غیرنظامیان اوکراین استفاده شده است و مسکو حدود ۲۰۰۰ هواپیمای بدون سرنشین نیز سفارش داده است.

این ادعای اوکراین در حالی است که حسین امیرعبداللهیان(وزیر امور خارجه ایران) در همین هفته جاری گفت: تهران این اتهام را رد کرده است: «ما هیچ سلاح یا هواپیمای بدون سرنشینی برای استفاده در جنگ علیه اوکراین به روسیه نداده‌ایم و اگر برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، قطعاً نسبت به این موضوع بی تفاوت نخواهیم بود.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا