اخبار

استخدام دهیاران از طریق شرکت در آزمون عمومی انجام می‌شود

 استخدام دهیاران از طریق شرکت در آزمون عمومی انجام می‌شود

هیئت وزیران پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور را پذیرفت و به تصویب رساند.

به گزارش پرمگ، هیئت دولت در جلسه عصر یکشنبه که به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، آیین نامه استخدامی دهیاری‌های کشور را اصلاح کرد.

براساس این اصلاحیه، به کارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌ها بر اساس تشکیلات مصوب و در چهارچوب قانون کار انجام خواهد شد. مدت قرارداد کار با نیروهای به کار گرفته شده یک ساله بوده و تمدید آن در صورت تأمین اعتبار، نیاز به خدمت و رضایت از عملکرد بلامانع خواهد بود.

همچنین به کارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌ها، طبق تشکیلات مصوب، رعایت مراتب شایستگی، برابری فرصت‌ها، با موافقت وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) از طریق آزمون عمومی امکان‌پذیر است و چگونگی اجرا به موجب دستورالعملی است که ظرف سه ماه از ابلاغ این آئین نامه، توسط وزارت کشور تهیه و ابلاغ می‌شود.

برای دهیاران متقاضی خدمت در دهیاری منوط به شرکت در آزمون عمومی به ازای هر سال سابقه خدمت به عنوان دهیار تا سقف ۵۰ درصد حداقل نمره قبولی، به نمره آزمون آنها اضافه می‌شود. نحوه محاسبه امتیازات متناسب با سوابق خدمت تمام وقت یا پاره وقت دهیاران در دستورالعمل مربوط پیش بینی خواهد شد.

داوطلبان استخدام در دهیاری باید در زمان ثبت نام حداقل ۲۰ سال سن داشته باشند. شرایط اختصاصی جهت شرکت در آزمون در آگهی به کارگیری نیرو تعیین خواهد شد. همچنین کارگران خدماتی و رانندگان از شرط دارا بودن گواهینامه پایان دوره متوسطه (دیپلم) معاف هستند.

حقوق و مزایای دهیار و نیروهای دهیاری بر اساس مصوبات شورای عالی کار و اعتبارات مصوب دهیاری، متناسب با ساعات کار و نوع شغل تعیین می‌شود. دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران و نیروهای دهیاری توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تهیه و ابلاغ خواهد شد.

همچنین استانداردهای لازم برای آموزش کارکنان دهیاری‌ها توسط وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تهیه و ابلاغ می‌شود.

در صورت تخلف دهیاران و کارکنان دهیاری‌ها، بر اساس قانون کار به تخلفات آنها رسیدگی می‌شود. دهیارانی که به صورت مأمور از دستگاه‌های اجرایی به عنوان دهیار مشغول خدمت هستند، مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا