فناوری

گوگل درمورد ۱۶ اپلیکیشنی که برای گوشی های هوشمند خطرناک است هشدار داد

گوگل در مورد ۱۶ اپلیکیشنی که برای گوشی های هوشمند خطرناک است هشدار داد

کاربران گوشی ها و دستگاه های اندروید باید در استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن‌های گوگل دقت کنند تا گرفتار اپلیکیشن‌های مخرب نشوند.

به گزارش پرمگ و به نقل از الشروق، طبق گزارشات واصله، غالب بر ۲۰ میلیون کاربر که از گوشی های اندرویدی استفاده می‌کنند ۱۶ برنامه را بدون این که بدانند که دارای بدافزار هستند، از فروشگاه Google Play دانلود کرده اند.

بر اساس این گزارش‌ها: این برنامه‌های دوست داشتنی دارای نرم‌افزار مخربی به نام Clicker هستند که کلاهبرداران آنلاین از آن سوءاستفاده کرده و برای کسب درآمد تبلیغاتی غیرقانونی استفاده می‌کنند.

خاصیتی که این نرم افزار مخرب دارد این است که در پس زمینه اجرا می‌شود، منابع تلفن یا دستگاه هوشمند را تخلیه می کند و گوشی تلفن را بیش از حد گرم کرده و منجر به عملکرد ضعیف می‌شود و مضافاً به اینکه حجم بالایی از داده‌های باتری مصرف شده و سریعتر از زمان مقرر تمام می‌شود.

با اینکه این اپلیکیشن‌های مخرب از فروشگاه آنلاین حذف شده، ولی همچنان بر روی میلیون‌ها گوشی و دستگاه اندرویدی وجود دارند؛ پس لازم است کاربران هرچه سریعتر آن‌ها را از گوشی و دستگاه‌های هوشمند خود پاک کنند.

رایج‌ترین برنامه‌هایی که دارای بدافزار مخرب Clicker است عبارتند از:

High-Speed Camera DxClean

Flashlight+

K-Dictionary

Image Vault

کارشناسان نکات پیشنهادی زیادی را به کاربران توصیه کرده‌اند که چطور با منیت از اینترنت استفاده کنند. این کارشناسان توصیه می‌کنند که از نصب کردن برنامه‌هایی که کاربر به آن‌ها نیازی ندارد اجتناب کرده و مواظب برنامه‌هایی که تعداد دانلود‌های زیادی دارند، ولی در مورد آن‌ها نظرات کمی وجود دارد باشند.

آن‌ها همچنین توصیه می‌کنند در باره برنامه‌هایی که اقدام به مجوز‌های ویژه می‌کنند یا درخواست دسترسی به مجوز‌های غیرمتناسب با شغل تبلیغ شده دارند، احتیاط کنید.

منبع: الشروق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا