اخبار

شورای امنیت ملی آمریکا: ایران درپی ترور مقامات پیشین آمریکا و تسریع برنامه هسته‌ای است

توییتر رسمی شورای امنیت ملی آمریکا: ایران درپی دریافت تضامین برجامی از دولت بایدن است تا به نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایان دهد.

به گزارش پرمگ – سناتور جمهوری خواه ارشد آمریکا در یک ادعای بی اساس، روز جمعه در یک رشته توییت با اشاره به مذاکرات وین نوشت: ایران درپی دریافت تضامین برجامی از دولت بایدن است تا به نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایان داده، از کارهایی که شرکت‌های غربی در ایران انجام می‌دهند محافظت کند و به ایران این اجازه را بدهد که در صورتیکه دولت بعدی از توافق خارج شد، برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را سرعت ببخشد.

جیم ریش همچنین ادعا کرد: اینچنین درخواست‌هایی از طرف ایران باج‌خواهی هستند. این در تاریخ تحت عنوان یکی از شکست‌های عظیم سیاست خارجی بایدن ثبت می‌شود و در کنار خروج فاجعه‌بار آمریکا از افغانستان جا خوش خواهد کرد. حتی لزومی ندارد متذکر شوم که این توافق امنیت شرکا و آمریکایی‌ها را در منطقه به خطر خواهد انداخت.

وی در یک توییت دیگر مدعی شد: ایران به نقشه خود برای ترور مقامات پیشین آمریکایی ادامه می‌دهد، روسیه را برای یورش به اوکراین به پهپاد تجهیز کرده، در نظارت‌های آژانس اتمی اختلال ایجاد می‌کند، جهاد اسلامی فلسطین را برای حمله به اسرائیل کمک می‌کند و به نیروها و دیپلمات‌های‌مان حمله می‌کند. بایدن با رفع تحریم‌های مربوط به برجام فقط تروریسم ایران را افزایش می‌دهد.

اینجا هیچ چیز واقعی نیست. ما به هیچ‌وجه چنین اوضاعی را قبول نخواهیم کرد. ما همچنین از توافق بدون کارآیی خارج نمی‌شدیم تا ایران به برنامه هسته‌ای خود به شدت سرعت ببخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا