اخبار

سامانه‌های «تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند» و «پل» رونمایی شد

سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند

بانک مرکزی همزمان با آغاز هفته دولت، امروز از دو سامانه «تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند» و «پل» را رونمایی کرد.

به گزارش پرمگ، سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند، در راستای بهره مندی و اجرای ماده (۱۰) «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» با هدف سهولت در ثبت درخواست برای متقاضیان و تمرکز ثبت‌نام متقاضیان در یک سامانه از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در بانک مرکزی راه‌اندازی شده است.

سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند

متقاضیان تسهیلات فرزند، ابتدا بایستی در سامانه: https://ve.cbi.ir/VC/DefaultVC.aspx  ثبت‌نام خود را انجام داده و کد رهگیری دریافت کرده و بانک و شعبه دلخواه را از لیست شعب مجاز انتخاب کنند. پس از تایید شعبه انتخاب شده توسط متقاضی، متقاضیان می توانند به شعبه انتخابی خود مراجعه کرده و پس از تکمیل مدارک، تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.

گفتنی است: تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند، به‌ازای فرزند اول ۲۰۰ میلیون ریال و به‌ازای فرزند دوم ۴۰۰ میلیون ریال و به‌ازای فرزند سوم ۶۰۰ میلیون ریال و به‌ازای فرزند چهارم ۸۰۰ میلیون ریال و به‌ازای فرزند پنج به بعد ۱.۰۰۰میلیون ریال است.

سامانه پل

سامانه پل(سامانه ملی پرداخت لحظه ای) نیز سامانه دیگری بود که در این مراسم رونمایی شد سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) نام دارد. امکان پرداخت در این سامانه بر اساس شماره شبا در هر ساعتی از شبانه‌روز فراهم بوده و مردم می‌توانند با کارمزد پایین‌تر نسبت به سرویس کارت به کارت، مبالغ خرد را از یک شماره شبا به شماره شبای دیگر حساب دیگر به‌صورت آنی منتقل کنند.

سقف انتقال وجه با استفاده از این روش در اینترنت بانک و موبایل بانک ۱۰۰ میلیون ریال و در داخل شعب ۱۵۰ میلیون ریال است.

در حال حاضر این امکان و خدمت از طریق درگاه‌های ۲۳ بانک (حداقل در یکی از درگاه‌های شعبه، اینترنت و موبایل بانک‌های سامان، آینده، ملی ایران، صادرات ایران، دی، ایران‌زمین، اقتصادنوین، سرمایه، پاسارگاد، قرض‌الحسنه رسالت، گردشگری، توسعه تعاون، معاملات ریالی، خاورمیانه، شهر، صنعت و معدن، کشاورزی، ایران – ونزوئلا، قرض‌الحسنه مهر ایران، سینا، پارسیان، پست‌بانک و مسکن) به مقصد ۲۷ بانک فراهم است و به تدریج در تمام بانک‌های کشور عملیاتی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا