اخبار

آیا ایران در ترور جان بولتون دست داشته است؟

جان بولتون

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا ادعا کرد که بر اساس شواهد و قرائن قوی موجود، ایران تلاش‌ها و برنامه ریزی هایی برای ترور وی داشته است.

به گزارش پرمگ، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره مدعی شد که، بر اساس شواهد و قرائن قوی موجود، ایران تلاش‌ها و برنامه ریزی هایی برای ترور وی داشته است.

وی گفت: گمان نمی‌کنم که فعالیت‌هی ایران برای ترور من بر کیفیت مذاکرات هسته‌ای با آن ها در وین داریم تاثیرگذار باشد. سازمان قضایی آمریکا ماموریت های محوله خود در رابطه با فعالیت‌هایی که برای ترور من انجام شده را بدون هیاهو انجام می دهد.

بولتون افزود: در فصل بهار 2020 و دسامبر 2021 سازمان آف بی آی اطلاعاتی درمورد تلاش برای ترور من داده است.

وزارت دادگستری آمریکا هفته پیش در بیانیه‌ای در این خصوص مدعی شد: شهرام پورصفی(شهروند ایرانی ۴۵ ساله) در اکتبر ۲۰۲۱ قصد داشته است با دادن سیصد هزار دلار به بعضی افراد در ایالات متحده، آن‌ها را به تلافی ترور شهید قاسم سلیمانی، به اجرای نقشه ترور جان بولتون یا در واشنگتن و یا در مریلند برانگیزد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران دست داشتن ایران در ترور جان بولتون را مردود اعلام کرده‌اند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای دست داشتن ایران در طرح ترور جان بولتون گفت: مقامات قضایی آمریکا در تداوم اتهام‌زنی‌های بی پایان این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و تداوم سیاست شکست خورده ایران‌ هراسی، در یک داستان سرایی جدید، اتهاماتی را بدون ارائه مدارک معتبر و مستندات لازم مطرح کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا