سلامت

سرماخوردگی را با میوه‌های پاییزی درمان کنید

سرماخوردگی را با میوه‌های پاییزی درمان کنید

آیا می‌دانستید مصرف میوه‌های پاییزی برای درمان سرماخوردگی و حتی پیشگیری از آن بسیار مفید است. پس با ما باشید تا با خواص منحصر به فرد این میوه‌ها آشنا شوید.

فصل پاییز با تمام زیبایی های منحصر به فردی که دارد مشکلاتی نیز مانند انواع ویروس‌های سرماخوردگی و بعضاً کرونا را به همراه می‌آورد و انسان را درگیر مشکلات اینچنینی کرده و مثل دشمن به جان انسان میافتند. بدیهی است که با دشمن باید مبارزه کرد و او را شکست داد. خالی از لطف نیست بدانید که با مصرف کافی و مناسب میوه‌های خوشمزه و رنگارنگ پاییزی می‌توانید با این مشکلات به مبارزه برخیزید و گامی در راستای سلامتی خود بردارید.

کدو تنبل و کدو حلوایی

کدو تنبل سرشار از انواع ویتامین ها(ویتامین آ، ای و سی)، موادمعدنی مفید و آنتی اکسیدان ها است و می‌تواند تعداد گلبول های سفید بدن افزایش داده و به عنوان یک قرص طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا عمل کند.

مصرف کدو حلوایی نیز برای نرم کردن گلو و خروج ترشحات اثر فوق العاده ای دارد به عنوان یک داروی ضدسرفه طبیعی قوی شناخته می شود. این میوه پاییزی به علت خواص ضدآلتهابی که دارد معجزه می کند.

برای درمان سرماخوردگی می‌توانید کدوحلوایی را به قسمت های بزرگی برش زده و آن را بخارپز کنید و عسل و دارچین نیز به آن بیفزایید و میل کنید. همچنین می توانید با این میوه پاییزی انواع سوپ های خوشمزه را بپزید و نوش جان کنید.

کدو

لبو

لبو سرشار از ویتامین سی، فیبر، موادمعدنی و آنتی اکسیدان است و با تقویت گلبول های سفید آن ها را با با ویروس های سرماخوردگی و دیگر بیماری های عفونی دعوت می‌کند.

از آن گذشته، لبو منبع بتائین و کولین است و می‌تواند التهابات مزمن را کاهش دهد. سعی کنید لبو را بدون شکر مصرف کنید چراکه شکر باعث ضعف ایمنی بدن می‌شود.

لبو

انار

همانطور که می‌دانید انار یک میوه بهشتی است. بد نیست بدانید که اینکه پدر و مادرها و قدیمی‌ترها می‌گویند انار برای سرماخوردگی ضرر دارد و باعث بدتر شدن حال بیمار می‌شود، باور غلطی است.

متخصصان تغذیه، بر این باورند که مصرف متعادل انار نه تنها برای سرماخوردگی ضرری ندارد بلکه به علت خواص فوق العاده ای که دارد می‌تواند به درمان سرماخوردگی نیز کمک کند.

انار سرشار از آنتی ویرال و آنتی اکسیدان قوی، مقدار زیادی ویتامین سی بوده و در افزایش سیستم دفاعی و ایمنی بدن موثر است.

این میوه بهشتی می‌تواند به بهبود بیماری های گوش و حلق و بینی، برطرف کردن ترشحات پشت حلق، علایم الرژی و بیماری های میکروبی کمک کند.

انار پخته یک آنتی بیوتیک طبیعی است و عفونت های ناشی از سرماخوردگی مثل گلودرد، گوش درد، عفونت ریه و … بهبود می‌بخشد. علاوه بر این انار یک انتی هیستامین قوی، ادرارآور و تب بر می‌باشد و ترکیب انار شیرین و نشاسته و شکر برای تسکین سرفه هم استفاده می‌‌شود.

انار

خرمالو

خرمالو سرشار از ویتامین سی بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک می کند و میزان هیستامین (عامل آبریزش بینی و چشم) را در بدن کاهش می دهد. خرمالو گلبول های سفید افزایش داده و به جنگ عفونت های میکروبی، ویروسی و قارچی می رود.

خرمالوی رسیده برای باز شدن راه های تنفسی، تسکین گلودرد، سرفه و نرم شدن سینه کمک می کند. علاوه بر آن، آنتی اکسیدان هایی که در خرمالو وجود دارد که باعث برطرف کردن خستگی، ضعف های عضلانی شده و سرماخوردگی را از بین می‌برد.

کسانی که دیابت دارند به علت شیرینی زیاد خرمالو، باید توجه داشته باشند که هرگز نباید در مصرف خرمالو زیاده روی کنند.

خرمالو

مرکباتی مثل لیموشیرین، پرتقال و نارنگی

از بین مرکبات، نارنگی شیرین یک شربت اکسپکتورانت طبیعی می‌باشد. این میوه پاییزی خلط آور است و می تواند کمک زیادی برای خروج خلط از گلویتان کمک کند. نارنگی مانند میوه‌های دیگر حاوی ویتامین سی بوده و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، با عفونت های ویروسی هم مبارزه کرده و هیستامین بدن را نیز کاهش می دهد.

نارنگی

نارنگی ادرارآور است و سرگیجه و تهوع دوران سرماخوردگی را از بین می برد.

پس این روزها میوه‌های پاییزی را فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا