اخبار

جای خالی مطالبات مردم و مستضعفین در قاب رسانه ملی ایران

جای خالی مطالبات مردم و مستضعفین در قاب رسانه ملی ایران

جای خالی مطالبات مردم و مستضعفین و غیبت طولانی مدت گفتمان ها و افکار انقلابی در قاب رسانه ملی، حضور امروز آنان را در صداوسیما کمی غریب می نمایاند.

به گزارش پرمگ، ۳۸۶ نهاد، موسسه، کانون، گروه های فرهنگی و جهادی نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما نوشته اند که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در طول حیات خود، دوره های متعدد و رویکردهای متنوعی در مدیریت را تجربه کرده است.

اما علیرغم تنوع رویکردها و وجود مدیریت ها با گرایشات مختلف، مستضعفین و محرومان و همچنین افکار و اندیشه های انقلابی، سهم مشخص و قابل قبولی در قاب رسانه نداشتند. این پدیده تاسف بار معلول گره ذهنی مسئولان رسانه ملی و وجود موانع کاری در سازمان صدا و سیما بود.

همچنین تاخیر و کرختی در واکنش به اتفاقات داخلی و بین المللی، از رسانه ملی، نهادی دور از خط مبارزه و غایب در صحنه ساخته بود که تاثیر ویژه ای در حرکت عمومی ملت ایران نداشت.

در واقع همه این عوامل دست به دست هم دادند تا صدا وسیما جایگاه ویژه تبیینی خودش را از دست بدهد و در مقابل رقبای معاند و فضای مجازی، حرفی برای گفتن نداشته باشد. در حالیکه صدا وسیما به دلیل ظرفیت های ویژه و بالقوه خودش، باید در صف اول تبیین و مقابله با مهاجمین فرهنگی قرار داشته باشد.

وضعیت امروز رسانه ملی چندان بهتر از گذشته نیست، لکن امروز رگه هایی از تغییر رویکرد و چرخش در دیدگاه و نوع مدیریت این نهاد، قابل ردیابی و مشاهده است. دیدگاهی که رسانه را محل ظهور و بروز خواسته ها و صدای ملت محروم و مستضعف می‌داند و معتقد است رسانه ملی، باید محل تبیین و ترویج صریح افکار و اندیشه های انقلاب اسلامی باشد.

جای خالی مطالبات مردم و مستضعفین و غیب طولانی مدت گفتمان ها و افکار انقلابی در قاب رسانه ملی، حضور امروز آنان را در صداوسیما کمی غریب می نمایاند. از سوی دیگر به خوبی می دانیم که چنین رویکردی همواره دشمنان قسم خورده و عازمی برای تقابل و تخریب دارد.

دشمنان ملت با طرح دوگانه های مزدورانه میان محتوای اسلامی- انقلابی با محتوای مورد پسند توده ملت، درپی تخریب رویکرد جدید صداوسیما و مختل کردن نظام محاسبات مسئولین هستند. قطعا صداوسیما اگر بتواند خودش را از حاشیه به متن برساند و آرایش جنگی و تبیینی بگیرد، حرف های زیادی برای گفتن و به چالش کشیدن دشمنان دارد، از این رو از دشمن غیر از این انتظار نمی‌رود.

طبیعتا دنباله های داخلی دشمن نیز کاری جز تکرار وسوسه های اربابان خود ندارند، اما جای گله از برخی دوستان و دلسوزان وجود دارد. باید صحنه را دقیق تر ببینیم و مواظب القائات دشمن باشیم و مراقب باشیم با دشمنان اسلام و انقلاب، همصدا نشده و مخرج مشترک پیدا نکنیم.

این رویکرد جدید تا کنون نتایج محدودی داشته است؛ در برنامه سازی جریان پیدا کرده و جایی در آنتن یافته است اما تا نقطه مطلوب فاصله بسیاری دارد و باید ادامه پیدا کند. حرکت ایجابی در رسانه ملی و تولید برنامه های فاخر و وفادار به ارزشها و در عین حال جذاب و مخاطب پسند، باطل السحر دوگانه سازی های دروغین و محتاج نمایی رسانه به عناصر کم ارزش و خائن است.

ما از مسئولین رسانه ملی و شورای نظارت بر صدا و سیما صریحا می خواهیم تا ضمن حفظ این رویکرد، اقدامات مربوط به آنرا گسترش دهند و در مقابل وسوسه دشمن دچار خطای محاسباتی نشده و بدانند حق بازگشت و ارتجاع از این مسیر را ندارند.

این روش مبارک را استمرار ببخشید و رسانه ملی را محل تبلور حقیقت مطالبات ملت و نشر افکار و اندیشه های ناب اسلامی-انقلابی قرار بدهید و بدانید متن ملت مستضعف و مومن ایران، شما را پشتیبانی و حمایت می‌کند.

گفتنی است: از جمله نهادها، موسسات و گروه های مشارکت کننده در این نامه عبارتند از: ستاد راهبری گفتمان انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه کشور، جبهه فرهنگی اجتماعی خاتم الاوصیاء استان قم، کانون نویسندگان حوزوی، شورای هماهنگی گروههای فرهنگی حوزه، انجمن سواد رسانه طلاب، گروه حقوقدانان جبهه فرهنگی استان قم، مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌ها ی علمیه، انجمن‌ علمی اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم، دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه، نهضت اجتماعی جوانان استان قم هسته پیشرفت و تعالی برهان، خانه هنر طلاب، مجموعه تشکل های فرهنگی و امور خیریه مردمی مددکاران دینی بشری و…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا