سلامت

آنفلوآنزای گوجه فرنگی به دو ایالت دیگر هند گسترش پیدا کرد

آنفلوآنزای گوجه فرنگیب

براساس گزارشات واصله، آنفلوآنزای گوجه فرنگی (تب گوجه فرنگی) به دو ایالت دیگر هند گسترش پیدا کرده است.

به گزارش پرمگ، عفونت ویروسی جدی(آنفلوآنزای گوجه فرنگی) که نخستین بار در بین کودکان ایالت “کرالا” در جنوب هند دیده شد، در حال حاضر به دو ایالت دیگر این کشور هم گسترش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش هفته نامه پزشکی لنست، درحال حاضر چندین مورد از ابتلا به این بیماری در بین کودکان زیر ۹ سال در دو ایالت تامیل نادو و اودیسا دیده شده است.

متخصصان در حال تلاش هستند تا این ویروس جدید را به طور دقیق و جزیی شناسایی کنند. این بیماری به علت ایجاد تاول‌های قرمز روی بدن که با درد همراه است، آنفلوآنزای گوجه فرنگی نامیده می شود و دارای قدرت سرایت زیادی است. مخصوصاً کودکان در مقابل این ویروس بسیار آسیب پذیر هستند چون به سادگی از طریق تماس نزدیک مانند لمس سطوح آلوده یا گذاشتن اشیاء در دهان سرایت می‌کند.

اگرچه به علت تجربه وحشتناکی که از همه‌گیری کووید-۱۹ وجود دارد، مدیریت آگاهانه برای پیشگیری از گسترش بیشتر بیماری اهمیت دارد، این عفونت ویروسی نادر در وضعیت اندمیک قرار دارد و مخاطره‌آمیز تلقی نمی شود.

بنا به اظهار نظر پزشکان، تشخیص آنفلوآنزای گوجه فرنگی بسیار سخت است چون نشانه‌های آن شباهت زیادی به بیماری کووید دارد. چیکونگونیا و تب دنگی نیز که اواخر فصل بارندگی در ایالت کرالای هند بیشتر دیده می‌شود و به وسیله پشه‌ سرایت پیدا می‌کند، بی‌شباهت به آن نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا