اخبار

طوفان خورشیدی آرام به زمین رسید

طوفان خورشیدی

ذرات باردار جو فوقانی خورشید جمعه گذشته با حرکت به سمت زمین اخیراً به زمین رسیده‌اند.

به گزارش پرمگ و به نقل از سایت اسپیس، این ذرات باردار که بر اثر انفجارهای CME آزادشده ایجاد شده‌اند، اخیرا به زمین رسیدند و می‌توانند با میدان مغناطیسی این سیاره تعامل داشته و سبب وقوع طوفان‌های ژئو مغناطیسی شوند. طوفان های اینچنینی، علاوه بر اینکه می‌توانند باعث درخشان‌تر شدن شفق‌های قطبی شوند، می‌توانند با اختلال در پیوند‌های ماهواره‌ای برخی از فضاپیماها را از مدار خارج کنند. این باد‌های خورشیدی همچنین می‌توانند باعث قطعی برق هم بشوند.

براساس گزارش‌ها، از روز سه شنبه، CME بر میدان مغناطیسی زمین تاثیر می‌گذارد و پدیده‌ای روی می‌دهد که در انگلیس و شمال اسکاتلند قابل مشاهده است. اخترشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این طوفان خورشیدی، آرام و در برخی مواقع ناپایدار باشد. به گفته مرکز هواشناسی فضایی انگلیس، وزش این باد خورشیدی در ۲۱ یا ۲۲ جولای افزایش و در ۲۳ جولای کاهش پیدا می‌کند.

در این رابطه، اداره هواشناسی انگلیس اعلام کرد که جو خورشید این روز‌ها آرام است ولیکن بعضی مواقع شعله‌های خورشیدی غیر فعال تولید می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که خورشید مجددا فعالیت‌های پر خطر خود را فعلا آغاز نکند. البته احتمال دارد که لکه‌های خورشیدی بی خطر منتشر شده و قابل مشاهده نیز باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا