اخبار

۱۰ روز عزای عمومی در انگلیس به مناسبت درگذشت ملکه الیزابت دوم

۱۰ روز عزای عمومی در انگلیس به مناسبت درگذشت ملکه الیزابت دوم

دولت انگلیس به مناسبت درگذشت ملکه الیزابت دوم ۱۰ روز عزای ملی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش پرمگ و به نقل از بی بی سی، درپی اعلام خبر درگذشت ملکه الیزابت دوم، دولت لندن به مدت ۱۰ روز عزای عمومی(تا زمان خاکسپاری الیزابت دوم) در این کشور را اعلام کرد.

درگذشت ملکه الیزابت دوم در سن ۹۶ سالگی شامگاه پنجشنبه تائید شد. او از مدت هفتاد سال پیش تاج و تخت سلطنت انگلیس را در اختیار داشت. از این دوران به عنوان طولانی‌ترین دوره پادشاهی در انگلیس نام برده می‌شود.

کاخ باکینگهام در بیانیه ای اعلام کرد: پس از اینکه صبح پنجشنبه پزشکان ملکه الیزابت، سلامت وی اظهار نگرانی کردند، توصیه کردند که او تحت نظارت پزشکی باقی بماند.

رسانه‌های لندنی گزارش کردند که اعضای خانواده سلطنتی از جمله نوه‌هایش ویلیام و هری نیز امروز به کاخ بالمورال رفته بودند تا در کنار ملکه انگیس باشند.

در چند سال اخیر، الیزابت دوم تکالیف عمومی و تشریفاتی کمتری را انجام می‌داد و در بعضی موقعیت‌ها حتی حضور عمومی خود در مراسم‌ها را لغو می‌کرد. ملکه الیزابت در ماه فوریه امسال نیز به کرونا مبتلا شد و این بیماری را سخت توصیف کرد. الیزابت امسال ۷۰ سالگی سلطنت خودش را جشن گرفت و از بالکن کاخ باکینگهام در این مراسم شرکت نمود.

ملکه انگلیس همچنین دو روز پیش از درگذشت خود در روز سه‌شنبه، با «لیز تراس» به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس ملاقات کرد و حکم نخست وزیری او را امضاء کرد، هرچند امضای او تشریفاتی بود.

الیزابت دوم در ۶ فوریه ۱۹۵۲ به تاج و تخت نشست. در طول سلطنت ۷۰ ساله اش، استعمارزدایی و استقلال بیش از ۲۰ کشور از انگلیس را نظاره کرد و در حال حاضر نیز پس از او فرزند ارشدش، چارلز ۷۳ ساله پادشاه انگلیس خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا