اخبار

موسوی: وظیفه اصلی عدلیه اجرای دقیق و صحیح عدالت است

دادستان شهرستان ساوه

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: رسیدن حق به حق‌دار صرفاً وظیفه قاضی نیست و همه در اجرای عدالت مسئول هستند اما وظیفه اصلی عدلیه اجرای دقیق و صحیح عدالت است.

به گزارش خبرنگار پرمگ، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی روز یکشنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ در مراسم معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ساوه در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان ساوه اظهار کرد: فلسفه ارسال پیامبران و نزول کتب آسمانی اجرای عدالت است و خدا امر به اقدام عادلانه کرده است. برخورداری از قدرت فرقان و تشخیص دقیق حق از باطل عامل مهمی در صدور آرای متقن و عادلانه است و خوشبختانه استان مرکزی برخوردار از قضات پاکدست، با ایمان و دانش بالای قضایی و شجاع است و عملکرد آنان همواره مورد تجلیل مقامات قوه قضاییه در کشور قرار گرفته و بی طرفی و استقلال در تصمیم گیری از مهمترین ویژگی‌های آنهاست.

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در توصیه به مسئولین قضایی گفت: رسیدگی به امور زندانیان و صدور احکام جایگزین حبس، استفاده از ظرفیت خیرین برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، بهره گیری از ظرفیت مردمی برای ارتقای فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلاف از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: دستگاه قضائی از منابع انسانی پاکدستی برخوردار است اما نباید عینک خوش بینی بزنیم و در عمل به منویات رهبری مبارزه با فساد را از درون قوه آغاز کرده و در همه سطوح پیگیری خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا