اخبار

رئیس سیا: معترضان افراد شجاعی هستند که از فساد و محدودیت‌های اجتماعی خسته شده‌اند

رئیس سیا: معترضان افراد شجاعی هستند که از فساد و محدودیت های اجتماعی خسته شده‌اند

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا متأسفانه ضمن حمایت علنی از اغتشاشات ایران و متهم کردن جمهوری اسلامی به مستبد و بی‌رحم، گفت: معترضان ایرانی افراد شجاعی هستند که از فروپاشی اقتصادی، فساد و محدودیت‌های اجتماعی که به ویژه زنان ایرانی با آن مواجه هستند و همچنین از سرکوب سیاسی خسته شده‌اند.

ویلیام برنز (رئیس سیا) در گفت‌وگو با شبکه «سی بی اس نیوز» آمریکا درمورد اغتشاشات و حوادث اخیر که در ایران روی داده است در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی براینکه آیا این اعتراضات می‌تواند شروع یک انقلاب باشد؟ مدعی شد: «من تصور نمی‌کنم که این اعتراضات منزوی و در گوشه و کنار باشد و آن چیزی که حداقل برای من و تحلیلگران ما در اینجا در حال حاضر قابل توجه است، گستردگی و فراگیری این اعتراضات است. اینها افراد واقعا شجاعی هستند و تعداد زیادی از آنها زنان واقعا شجاعی هستند. آنها از بسیاری از جهات دیگر خسته شده‌ و تمایل دارند که ریسک انجام تظاهرات را بپذیرند، به این دلیل که از سقوط اقتصادی، فساد و از محدودیت‌های اجتماعی که خصوصاً زنان ایرانی با آن روبرو هستند و همچنین از سرکوب سیاسی خسته شده‌اند.»

وی در پاسخ به این سوال مجری شبکه «سی بی اس نیوز» که پرسید: «ایران دسترسی به اینترنت را از بیشتر جمعیت 80 میلیونی خود گرفته است. آیا دولت ایالات متحده کمک خواهد کرد که ترمینال‌های دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در داخل ایران میسر شود؟» گفت: «خوب دولت ایالات متحده صریحا بر حمایت ما از جریان آزاد اطلاعات و آزادی اینترنت تأکید کرده است و من بدون اینکه وارد جزئیات بشوم باید بگویم که ایالات متحده بسیار به این موضوع متعهد است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا