اخبار

ورود خبرنگار اسرائیلی به مکه و مدینه دردسرساز شد

خبرنگار اسرائیلی

پلیس منطقه مکه یک شهروند عربستانی را به اتهام کمک به یک خبرنگار اسرائیلی برای ورود غیرقانونی به مکه و مراسم حج بازداشت کرد.

به گزارش پرمگ و به نقل از گاردین، سخنگوی پلیس منطقه مکه اعلام کرد: یک شهروند عربستانی را به اتهام مساعدت و کمک برای ورود یک خبرنگار (غیر مسلمان) بازداشت و به دادستان معرفی کرده است.

این خبرنگار اسرائیلی در حالی که مقررات عربستان ورود افراد غیرمسلمان به دو شهر مکه و مدینه را ممنوع کرده است، موفق به ورود به مکه و مدینه شده است. به طور معمول برای افراد غیر مسلمان مجوز ورود داده نمی‌شود. با این حال این خبرنگار اسرائیلی در ویدئویی، از حضور خود در منطقه عرفات، مکانی که مسلمانان هر سال برای انجام مناسک حج و راز و نیاز گرد هم می‌آیند، خبر داده است. او در این ویدئو به صراحت میگوید که، خودم می‌دانم کاری که انجام می‌دهم غیرقانونی است، اما می‌خواهم مکانی را که برای برادران و خواهران مسلمان ما بسیار مهم است نشان بدهم.

گفتنی است: این خبر جنجالی باعث بروز واکنشهای خشم آلود در شبکه‌های اجتماعی شده و با اینکه «گیل تامری» کار خود را توجیه و معذرت خواهی کرده ولی از آتش خشم عربستانی کاسته نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا