اخبار

آزادی یا مرگ، حالا حاضریم برای حقوق خود بمیریم

 آزادی یا مرگ، حالا حاضریم برای حقوق خود بمیریم

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت: برگزاری رزمایش هابی در مرز جمهوری آذربایجان، بعث نمی‌شود باکو بترسد.

به گزارش پرمگ، به نقل از ترندنیوز، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مراسمی که به مناسبت پیروزی شهر شوشا برگزار شده بود، گفت: هیچکس نمی‌تواند ما را بترساند. ما در حال حاضر داریم ارتش خود را تقویت می‌کنیم و به تقویت آن هم ادامه خواهیم داد.

علی آف گفت: ارمنستان بایستی بفهمد که این القائات برخی از حامیان ارمنستان نیست که ما را در قالب‌های فعلی نگه داشته، بلکه تدبیر خودمان است. ما از هیچکس نمی‌ترسیم.

رئیس جمهور آذربایجان افزود: ما اگر از کسی می‌ترسیدیم هرگز جنگ دوم قره باغ را آغاز نمی کریدم، تک تک ما آماده مرگ بودیم، ترجیح می‌دادیم بمیریم تا اینکه عقب نشینی کنیم، آزادی یا مرگ، حالا آماده‌ایم برای حقوق خود بمیریم.

وی همچنین گفت: کسانی که در مرز ما برای حمایت از ارمنستان رزمایش نظامی برگزار می‌کنند نیز باید این را بدانند که هیچکس نمی‌تواند ما را بترساند. اگر ارمنستان دوست داشته باشد که یک سیاست همسایگی خوبی اعمال کند ابتدائا بایستی تمامی مفاد بیانیه ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ را رعایت کند. باید در مذاکرات صلح با آذربایجان صادقانه رفتار کند. نباید زمان را به صورت دستی(تصنعی) به تأخیر انداخت.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به اظهارات علی اف که ایران را به حمایت از ارمنستان متهم می‌کند، اظهار کرد: سیاست اصولی ما بر پایه حسن همجواری و گسترش روابط با همه همسایگان استوار بوده و تقویت روابط با هر یک از همسایگان به منزله روابط علیه همسایه دیگر نیست.

وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حفظ تمامیت ارضی و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان، با رعایت حق و در چارچوب حقوق بین الملل تاکید کرده و از این رو اشغال سرزمین‌های آذربایجان را محکوم و از آزادسازی آن در بالاترین سطوح حمایت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا