اخبار

جان کربی: در صورت مخالفت ایران با توافق پیشنهادی برجام تحریم‌های تازه‌ای اعمال خواهد شد

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: اگر ایران توافق پیشنهادی در مذاکرات احیای برجام را نپذیرد تحریم‌های تازه‌ای اعمال می‌کنیم.

عکس جان کربی

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: اگر ایران توافق پیشنهادی در مذاکرات احیای برجام را نپذیرد تحریم‌های تازه‌ای اعمال می‌کنیم.

جان کربی در گفتگو با شبکه «سی بی سی نیوز» ضمن اشاره به سفر «جو بایدن» به خاورمیانه و خصوصاً عربستان، اظهار کرد: بهترین رویکرد برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، دیپلماسی و پذیرش توافق پیشنهادی بر اساس مذاکرات برجام است.

کربی در ادامه تصریح کرد: «هم اکنون یک توافق پیشنهادی روی میز وجود دارد و از کشور ایران انتظار می‌رود که این توافق را بپذیرد و در جهت چنین راندمانی حرکت کند. اگر آنها می‌خواهند تحریم‌ها از میان برداشته شود، هم اکنون توافقی در مقابل آنها وجود دارد. تنها کاری که آنها باید انجام دهند، محقق کردن این توافق است. اگر ایران با اجرای این توافق موافقت نکند، همانطور که «جو بایدن» به صراحت اعلام کرده است، با همکاری متحدان و هم‌پیمانان منطقه‌ای و اروپایی فشارهای ما بر کشور ایران افزایش خواهد یافت و یقین داریم که توانایی کافی نظامی در اختیار داریم تا از متحدانمان در منطقه و منافع امنیت ملی دفاع کنیم».

جان کربی افزود: راه‌های مختلفی برای اعمال فشارها وجود دارد که می‌تواند از جانب ما اعمال شود. این فشارها می‌تواند استفاده از تحریم‌های جدید باشد و یقیناً اعمال تحریم‌های تازه را از روی میز برنخواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا