اخبار

آماده‌باش ۴۸ ساعته خوزستان در پی تشدید فعالیت سامانه مانسون

گرد و خاک خوزستان

تشدید فعالیت سامانه مانسون از دیشب تندباد و بارش‌های شدیدی به همراه داشت.

به گزارش پرمگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، در پی تشدید فعالیت سامانه مانسون جلسه کمیته اضطرار استان خوزستان، جلسه کمیته اضطرار برگزار شد.

در این جلسه به تمامی دستگاهها اعم از هلال احمر، راهداری، شرکت‌های برق و آب و گاز و…تا ۴۸ ساعت اعلام آماده باش صادر شد و مدیران دستگاه‌ها ملزم شدند تا به صورت شبانه روز در خدمت مردم باشند.

اداره‌کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد که، بارندگی تا غیزانیه رسیده و شادگان نیز شاهد باد و گرد و خاک شدید است. وزش باد در ماهشهر نیز ۲۰متر بر ثانیه گزارش شده است.
در جریان این حادثه، در هفتکل و باغملک دو تن جان باخته‌اند.

محمد سبزه زاری، مدیر کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه‌زاری گفت: از بعد از ظهر امروز پدیده همرفتی در مناطق شرقی، جنوب شرقی و شمال شرقی خوزستان رخ داد که این مساله موجب فعالیت‌های پدیده همرفتی شدید منجر به بارش شدید در مناطق شرقی شد.

در مدت یک ساعت در قلعه تل ۸۵ میلیمتر و در صیدون باغملک ۵۰ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم. احتمالا در مناطق دیگر بیش از این نیز بارندگی رخ داده است.

وی افزود: در این نقاط بارش‌های رگباری شدید داشتیم که به سمت مرکز استان در حال حرکت است. این گرد و خاک شدید ابتدای فعالیت سامانه است و احتمالا بعد از این گرد و خاک، در اهواز هم بارندگی رخ دهد اما نه به شدت امروز. سامانه به سمت غرب خوزستان می‌رود و فردا نیز سامانه فعال خواهد بود اما نه به شدت امروز.

مدیر روابط عمومی اداره کل هواشناسی خوزستان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه مانسون گفت: در ساعت ۲۰ امشب گرد غبار اهواز به بیش از ۶۶ برابر حد مجاز رسید. غلظت گرد وغبار در هوای اهواز در ساعت ۲۰:۰۰ به نزدیک ۱۰ هزار میکرو گرم بر متر مکعب رسید که این میزان گرد و غبار بیش از ۶۶ برابر حد مجاز است.

وی افزود: این میزان گرد و غبار، بیشترین حد مجازی است که دستگاه های سنجش آلودگی هوا قابلیت اندازه گیری آن را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا