اخبار

راه‌اندازی بیمارستان امام علی (ع) و سایت خدمات پزشکی به زائران اربعین

راه اندازی بیمارستان امام علی (ع) و سایت خدمات پزشکی به زائران اربعین

رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی امام علی (ع) که متعلق به کشور ما و در اختیار هلال احمر است، در ایام اربعین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش پرمگ، پیرحسین کولیوند، در گفتگو با برنامه تلویزیونی «در مسیر حسین» شبکه افق، با اشاره به اقدامات حمایتی هلال احمر در ایام اربعین اظهار کرد: مسئولیت هلال احمر بعد از مرز آغاز می‌شود. ما در دو بخش کار می‌کنیم. در داخل کشور، موضوع امداد و نجات بر عهده ما است و از مرزهای شرقی تا غربی خدمات‌رسانی می‌کنیم. فعالیت دیگر ما بهداشت و درمان و امداد و نجات در کشور عراق است.

وی تصریح کرد: امسال جلسات متعددی را با دستگاه‌های مختلف برگزار کردیم و بر اساس نقاط ضعف و قوت سال‌های گذشته خدمات خود را تنظیم کرده‌ایم. برای مثال، وقتی زائران از مرز مهران عبور می‌کنند، به منطقه زرباطیه می‌رسیم که در آنجا هیچ وقت درمانگاه نداشتیم و زائران اذیت می‌شدند. بر اساس آسیب شناسی‌ما، بهترین درمانگاه خود را در این منطقه احداث کردیم. در مسیرهای مرز تا نجف نیز جای خالی پایگاه‌های امداد احساس می‌شد؛ بنابراین در این مسیر هم پایگاه امداد و نجات و هم درمانگاه قرار داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر درمورد کم و کیف اقدامات درمانی سازمان در نجف توضیحاتی داد و گفت: اقدامات درمانی ما در شهر نجف در ۳ سطح تعریف شده است؛ سطح اولیه، چادرهایی هستند که اقدامات درمانی سرپایی انجام می‌دهند. سطح دوم، خدمات کلینیکی است که داروخانه و متخصص دارد. سطح سوم، بیمارستان‌های سیار و ثابت است. این امکانات به تعداد کافی در شهر نجف تدارک دیده شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی بیمارستان امام علی (ع) خبر داد و گفت: علاوه بر اینها، بیمارستان امام علی (ع) راه‌اندازی شده و در ایام اربعین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این بیمارستان متعلق به کشور ما است و در اختیار هلال احمر قرار گرفته است. بیمارستان امام علی ۲۲۰ تختخوابی است و بسیار مجهز است. علاوه بر این، در داخل بیمارستان‌های عراقی پزشکانی نیز از هلال احمر و با هماهنگی طرف عراقی حضور دارند.

کولیوند در ادامه گفت: در مسیر نجف به کربلا، هر ۱۰۰ عمود یک درمانگاه احداث کرده‌ایم. این اتفاق در حالی است که قبلاً در این مسیر ۴ درمانگاه داشتیم. در وسط راه نیز یک بیمارستان قرار دارد. ما ۵۰ دستگاه آمبولانس با خود می‌بریم که در شهر نجف، در مسیر نجف به کربلا، در کربلا و دیگر شهرها نظیر سامرا فعالیت می‌کنند. ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس را داریم که خاصیت درمانگاه سیار را داشته و می‌توانند به تعداد کافی بیمار و مصدوم جابه‌جا کنند.

وی تاکید کرد: تمام خدماتی که در مراکز ایرانی انجام می‌شود، رایگان است. خدماتی که در بیمارستان‌های عراقی ارائه می‌شود، هزینه خواهد داشت. از آنجا که هزینه‌های درمان در عراق بالا است، پیشنهاد می‌کنم زائرین، بیمه‌ای که توسط ستاد مرکزی اربعین تدارک دیده شده است را ثبت‌نام کنند. معمولاً نمایندگان بیمه در بیمارستان‌های عراقی حضور دارند و کارشان را انجام می‌دهند. باید اشاره کنم که در سال‌های گذشته، کسانی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کردند، مبلغی را برای جمعیت هلال احمر پرداخت می‌کردند، اما امسال اصلاً آن مبلغ را نگرفتیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا