اخبار

خانه‌های گفتگوی آزاد در دانشگاه‌ها یک به یک فعال خواهد شد

 خانه های گفتگوی آزاد در دانشگاه‌ها یک به یک فعال خواهد شد

سخنگوی دولت: خانه‌های گفتگوی آزاد در دانشگاه‌ها یک به یک فعال خواهد شد و محلی برای برگزاری این جلسات در سراسر کشور خواهد بود.

به گزارش پرمگ، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت صبح امروز سه شنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، سخنانی ایراد کرد که به اهم سخنان وی اشاره می‌شود:

جهرمی در جریان این نشست گفت: انشاءالله با برگشت آرامش به کشور دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. اجتماع پرشور مردم در اعتراض به اغتشاشات و آشوب افکنی ها و تشییع شهدا نشان می‌دهد مردم مخالف تجزیه طلبی هستند و دست رد زدند به تلاش‌های دشمن در همه زمینه‌ها. مردم نشان دادند اجازه موفقیت به این جریان‌های تجزیه طلبانه و فتنه انگیزانه نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای برای بورسیه کردن نخبگان المپیادی منجر شد ۴۳ نفر از رتبه‌های برتر بتوانند در دانشگاه‌های علوم پایه ثبت نام و تحصیل کنند. مقرر شد دارندگان مدرک دکتری در حوزه مختلف کشور فعالیت کنند و حمایت مالی و علمی شوند. ۶ آیین نامه از قانون تولید جهش دانش بنیان تصویب شده و به اجرا در آمده است. ان شاءالله با تدابیر اتخاذ شده مسیر مهاجرت نخبگان معکوس خواهد شد.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده و انجام نشده ای که دولت و وزرا در مورد گفتگوی آزاد با دانشجویان و مردم داشتند و دارند، گفت: آغاز گر حضور در دانشگاه‌ها شخص رئیس جمهور بودند و ۶ مرتبه در دانشگاه‌های کشور حضور پیدا کردند و علاوه بر این جلسات متعددی با اساتید و اعضای هیئت علمی و دانشجویان را میزبانی کردند. همیشه هم به حضور همه سطوح برای بازنگری و شنیدن صدای اعتراض‌ها تاکید داشتند.

وی افزود: معاون اول در خوابگاه دانشگاه شریف حضور پیدا کردند. دولت با جدیت همین مسیر را ادامه خواهد داد. استقبال خوبی از دانشگاه‌ها صورت گرفته و از مسئولین و شخصیت‌های مختلف دعوت شده است. برخی از نمایندگان مجلس نیز اعلام آمادگی کردند تا در دانشگاه حضور پیدا کنند.

بهادری جهرمی در ادامه گفت: دانشگاه به دلیل اینکه محل اصلی تولید قدرت کشور است دشمن روی آن تمرکز می‌کنند و به همین دلیل دولت برای حضور در آن برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند. خانه‌های گفتگوی آزاد در دانشگاه‌ها یک به یک فعال خواهد شد و محلی برای برگزاری این جلسات در سراسر کشور خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا