اخبار

ثبت نام و دریافت خدمات اینترنتی سامانه سخا

ثبت نام و دریافت خدمات اینترنتی سامانه سخا

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه سخا به نشانی sakha.epolice.ir که لینک آن در سایت راهور ۱۲۰ نیز وجود دارد ثبت نام کرده و خدمات اینترنتی دریافت کنند.

سرهنگ علی محمدی، درمورد تعداد مراکز شماره گذاری اینترنتی گفت: در استان تهران دو مرکز میثم و خاوران و همچنین اصفهان، فارس، خراسان رضوی، کرمان، البرز و آذربایجان شرقی استان‌هایی هستند که دارای مراکز خدمات شماره گذاری اینترنتی هستند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور بیان کرد: شماره گذاری اینترنتی ۸۵ درصد از فرآیند کار به صورت اینترنتی انجام می‌شود و صرفاً برای احراز سکونت و فک پلاک است که طبق قانون باید مراجعه حضوری صورت گیرد. در شماره گذاری اینترنتی شخص از خودرو پیاده نمی‌شود و در کمتر از ۱۰ دقیقه کار نقل و انتقال صورت گرفته و فرد از مرکز تعویض پلاک خارج می‌شود.

وی همچنین افزود: از مزایای نقل و انتقال اینترنتی این است که شخص می‌تواند سوابق تصادفات خودرویی که خریداری نموده را رؤیت کند و اگر خریدار چند تا پلاک داشته باشد می‌تواند انتخاب کند که کدام پلاک روی خودرویی که خریده است، نصب شود. پرداخت اینترنتی دیون دولتی، اطلاع از ممنوعیت نقل و انتقال خودروی مورد معامله و صرفه جویی در زمان از دیگر مزایای نقل و انتقال اینترنتی می‌باشد.

وی یادآور شد: با توجه به مزایایی که برای ارائه خدمات شماره گذاری اینترنتی وسایل نقلیه ذکر شد، امیدواریم هموطنان عزیز در استان‌هایی که خدمات اینترنتی شماره گذاری در آن‌ها ارائه می‌شود صرفاً از این طریق اقدام به دریافت خدمات شماره گذاری کنند. همچنین قابل ذکر است که در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک خدمات شماره گذاری اینترنتی را در سایر استان‌های کشور راه اندازی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا