اخبار

مقدمات دور دوم سفر رییس جمهور به قم در حال انجام است

مقدمات دور دوم سفر رییس جمهور به قم در حال انجام است

استاندار قم گفت: مقدمات برای سفر دور دوم رئیس جمهور در حال برنامه ریزی است.

به گزارش پرمگ، سید محمدتقی شاهچراغی روز جمعه در جلسه شورای اداری استان قم که که معاون اجرایی رئیس جمهور و عضو هیئت رئیسه مجلس نیز حضور داشتند اظهار کرد: هم اکنون در دولت سیزدهم شرایط خوبی برای خدمت رسانی به مردم فراهم است و مسئولین باید از این شرایط برای خدمت به مردم استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در سفر دوره اول رئیس جمهور به قم مصوبات خوبی در نظر گرفته شده است که تلاش می‌شود کلیه مصوبات اجرایی و اعتبارات تخصیص داده شده نیز جذب شود و مقدمات برای سفر دور دوم رئیس جمهور در حال برنامه ریزی است.

استاندار قم افزود: برخی از بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات مشکلاتی دارند که این مشکلات ناشی از سازمان‌های مرکزی آنان است و به همین دلیل نمی‌تواند تسهیلات را به صورت کامل پرداخت کنند.

شاهچراغی با اشاره به برخی عقب‌ماندگی های استان قم، ادامه داد: برخی از عقب ماندگی‌های استان قم از قبل از انقلاب است و امیدواریم بخش قابل توجهی از این عقب ماندگی‌ها مرتفع شود. وضعیت کنونی و برنامه‌هایی که برای پیشرفت و توسعه استان قم در نظر گرفته شده است نشان از یک رشد قابل ملاحظه‌ای است.

در این جلسه عضو هیات رییسه مجلس، احمد امیرابادی فراهانی نیز گفت: متأسفانه برخی از پروژه‌های عمرانی در قم همانند فرودگاه، مترو و مونوریل و همچنین طرح ساماندهی اطراف حرم مطهر سالهای است که نیمه کار و فرسایشی شده است.

وی ابراز کرد: مسئولان دوره گذشته و سازمان هواپیمایی کشور اعتقادی به وجود فرودگاه در قم نداشتند اما در دولت سیزدهم شاهد هستیم که اهتمام ویژه ای در راستای تکمیل این پروژه وجود دارد و امیدواریم تا پایان دوره دولت سیزدهم این پروژه به سرانجام برسد.

امیرابادی افزود: دور دوم سفر دولت به قم می‌بایست به موضوعات فرهنگی و اجتماعی توجه داشت. در تابستان امسال کیفیت آب شرب قم کاهش یافت و این امر نیز به دلیل کم شدن سهمیه قم از سرشاخه‌ها بود که امیدواریم این موضوع حل شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه گردشگری استان قم بیان کرد: استان قم در طول سال میزبان میلیون‌ها زائر ایرانی و از کشورهای خارجی است اما زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از این زائران وجود ندارد و حل مشکلات در این حوزه نیازمند کمک و حمایت‌های ملی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا