اخبار

سامانه جامع روابط کار بزودی تکمیل می‌شود

سامانه جامع روابط کار

بنا بر اعلام معاونت روابط کار «وزارت کار» به زودی فرایند عملیاتی سامانه جامع روابط کار جهت تسهیل خدمت رسانی به کارگران و کارفرمایان تکمیل و ۵۳ فرایند حوزه کار در بستر وب انجام خواهد شد.

به گزارش پرمگ، «سامانه جامع روابط کار» یکی از سامانه های مهم وزارت کار است و راه اندازی مجدد آن گام موثری در جهت تسهیل خدمات مربوطه به کارگران و کارفرمایان است.

در این سامانه چند زیرسامانه مهم و کاربردی جاگذاری شده است. برخی از این زیرمجموعه‌ها عبارتند از: دادخواست‌ها، ‌ بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور، حفاظت فنی و ایمنی، آموزش ایمنی نیروهای کار، بیمه بیکاری، بازرسی کار، ثبت و تایید و پیگیری قراردادهای کار، بیمه کارگران ساختمانی و طبقه‌بندی مشاغل .

البته بنا به گفته مسئولین این سازمان، به تدریج با تکمیل فرایندهای «سامانه جامع روابط کار» زیرسامانه‌های آن افزوده می شود.

علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: در تلاشیم ۵۳ فرایند حوزه کار را در بستر وب انجام دهیم و درصدد ایجاد یک ساختار الکترونیکی با پوشش ۵۳ فرایند مربوط به روابط کار هستیم که این موضوع موجب شفافیت رسیدگی به امور می‌شود.

در حال حاضر تعداد زیادی پرونده شکایت در مراجع «هیئت تشخیص» و «هیئت حل اختلاف» موجود است که صاحبان آن منتظر رسیدگی عادلانه و سریع هستند تا به حق و حقوق پایمال شده خود دست یابند. به امید آن روز.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا