اخبار

ساماندهی به مطالبه گری مردم یک ضرورت اجتماعی است

ساماندهی به مطالبه گری مردم یک ضرورت اجتماعی است

معاون مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آمادگی این ستاد را برای ساماندهی به اعتراضات و مطالبه‌گری مردم اعلام کرد.

به گزارش پرمگ، حجت الاسلام مسعود تاتلاری گفت: اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح را به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد دانسته، ولی ۴۳ سال بعد از تصویب این اصل مهم هنوز هیچ اقدامی در اجرای آن متاسفانه نشده است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که قانون اساسی از مبانی حرکت و وحدت است و کمترین بی اعتنایی به آن به جامعه صدمه می‌زند.

حجت الاسلام تاتلاری، اعتراض در چارچوب قانون را یکی از لوازم امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: بی‌توجهی به خواسته‌های مشروع مردم منجر به انباشت مسائل و مشکلات و شکل‌گیری کانون‌های اغتشاش و سوءاستفاده دشمنان خواهد شد.

معاون مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: در چارچوب وظایف محول در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای ساماندهی اعتراضات قانونی مردم با همکاری دولت آماده است.

وی افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ستاد امر به معروف در مرکز و تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها می‌تواند درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را بررسی و در صورت تأیید، نظر مشورتی خود را جهت صدور مجوز حسب مورد به استانداری، فرمانداری یا بخشداری ارسال کند.

معاون مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: چندی قبل دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر طی نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کرد که ستاد حاضر است اعتراضات مردم در بخش‌های مختلف را سامان دهی کند چراکه اعتراض منطقی و قانونی، مصداق نهی از منکر است و اگر با پیشنهاد‌های اصلاحی همراه شود امر به معروف است.

وی گفت: ستاد در این نامه با اشاره به وظایف ذاتی خود به عنوان مسئول مستقیم فرهنگ‌سازی مطالبه‌گری مردمی و حمایت و پیگیری این مطالبات تا حصول نتیجه و پشتیبانی همه جانبه از مطالبه گران، آمادگی خود را برای زنده کردن اصل ۲۷ قانون اساسی با همکاری وزارت کشور اعلام کرده است.

حجت الاسلام تاتلاری همچنین گفت: سنگر مقدس نمازجمعه باید محل تبادل نظرات و افکار و شنیدن خواسته‌ها و مطالبات مردم باشد و به مکانی برای ساماندهی تجمعات مردمی پس از اقامه نماز تبدیل شود و مسئولان هم حاضر و پاسخ بدهند.

وی افزود: این گونه است که فریضه امر به معروف و نهی از منکر مردم نسبت به مسئولان و مسئولان نسبت به مردم در یک مکان مقدس اجرا خواهد شد و نماز جمعه هم به جایگاه واقعی سیاسی- عبادی خود شکل بهتری خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا