اخبار

باید بیشتر به دانشجویان اعتنا شود و بیشتر شنیده شوند

 باید بیشتر به دانشجویان اعتنا شود و بیشتر شنیده شوند

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: ما قائل هستیم که باید بیشتر به دانشجویان اعتنا شود و بیشتر شنیده شوند، تاکید کرد: باید فضا را برای گفت و گو فراهم کنیم. جلسات هم اندیشی و مناظره ‌، جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی، تریبون آزاد در روش‌ها و قالب‌های مختلف باید بیشتر در دانشگاه‌های ما عملی شوند. احساس می‌کنیم باید برای این موضوع شتاب بیشتری داشته باشیم.

به گزارش پرمگ و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها،حجت الاسلام تقوی گفت: جلسات مختلف فکری و فرهنگی در طول سال در دانشگاه‌های ما در حال برگزاری هستند و برای این موضوع برنامه‌هایی داریم. حتما از این به بعد نیز برنامه‌های ویژه‌ای را در این زمینه اجرایی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: ما قائل هستیم که باید بیشتر به دانشجویان اعتنا شود و بیشتر شنیده شوند. باید فضا را برای گفت و گو فراهم کنیم. جلسات هم اندیشی و مناظره ‌، جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی، تریبون آزاد در روش‌ها و قالب‌های مختلف باید بیشتر در دانشگاه‌های ما عملی شوند. احساس می‌کنیم باید برای این موضوع شتاب بیشتری داشته باشیم.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان درمورد موضوع عفاف و حجاب و اثرگذاری در مدارس و دانشگاه‌ها گفت: بخشی از این کار باید به صورت بینشی اتفاق بیفتد. الزامات قانونی محدوده خاص خود را دارند و تا حدی امکان اجرا دارند. ما باید بینش بچه هایمان را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: کسانی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می‌کنند، دغدغه معلمی دارند و حتما از نظر شخصیتی متفاوت هستند.

تقوی گفت: در این دانشگاه به دین‌دار بودن دانشجو نباید اکتفا کنیم. این دانشجویان باید دین‌دان باشند و فهم دین را به دست آورند. البته به این نیز نباید اکتفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید دین‌بان تربیت کند؛ یعنی کسانی که به عنوان معلم از دین دیده‌بانی و دفاع می‌کنند. این نیز جز با مسائل بینشی و بصیرتی اتفاق نمی‌افتد. این موضوعات را نمی‌توان با الزامات قانونی حل کرد. حتما باید جلسات و گفت‌وگو را با دانشجویان بیشتر کرد. البته برنامه‌های دیگری نیز در این زمینه‌ها داریم که در آینده بیشتر درباره آن بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا