اخبار

بسیاری از مباحث غیرضروری باید از دروس حوزه و مدرسه حذف شود

بسیاری از مباحث غیرضروری باید از دروس حوزه و مدرسه حذف شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بسیاری از مباحث غیرضروری باید از دروس حوزه و مدرسه حذف شود و وقت دانش‌آموز، طلبه و دانشجو صرف علم مفید شود.

به گزارش پرمگ، حجت الاسلام محسن قرائتی صبح پنجشنبه در هفتمین اجلاس استانی نماز در مشهد گفت: بسیاری از مباحث غیرضروری باید از دروس حوزه و مدرسه حذف شود و وقت دانش‌آموز، طلبه و دانشجو صرف علم مفید شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه در حوزه فرهنگ برخی خواب بوده‌اند، از این رو لازم است، اشکالات و مشکلات و عیب‌ها در کشور را رد نکرده و یادمان نرود که توجیه؛ حماقت و از طرفی تضعیف نیز جنایت است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: به عنوان کسی که سال‌ها معاون وزیر آموزش و پرورش بوده، از طریق رسانه شهرت یافته به جوانان می‌گویم خود را به شهرت و منصب دولتی نفروشید.

وی ضمن اشاره به اغتشاشات و اعتراضات مردمی در ایران، بیان کرد: اغتشاشات فعلی نشان داد که در حوزه فرهنگ و تربیت کم کاری کرده‌ایم.اگر نوجوان ما امروزه در اغتشاشات حاضر می‌شود به واسطه آن است که به او اطلاعات کافی نرسیده است و در عوض در دام فضای مجازی افتاده و فریب بدخواهان را می‌خورد، ما نمی‌گوییم که همه کس و همه امور و همه مسئولان خوب هستند، اما افراد خوب هم کم نداریم.

حجت‌الاسلام قرائتی همچنین گفت: خداوند قول نصرت و پیروزی به مؤمنان داده و این مسئله را درجنگ ترکیبی امروز که در قامت اغتشاشات نمایان شده، باید مدنظر داشته باشیم. موج‌ها و حوادث از بین می‌رود ولی در نهایت اسلام و قرآن ماندنی خواهد بود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: دانشجویان جوان باید مراقب باشند که در بازار دنیا همواره به دنبال سود حقیقی باشند. بنده به عنوان فردی که سال‌ها معاون وزیر آموزش و پرورش بوده، از طریق رسانه شهرت یافته به جوانان می‌گویم خود را به شهرت و منصب دولتی نفروشید، شما دانشجو معلمان باید قدر و جایگاه شغل ارزشمند معلمی را دانسته و از ارزش آن غافل نباشید.

حجت‌الاسلام قرائتی خاطرنشان کرد: نباید به مدارک تحصیلی چون لیسانس و فوق لیسانس قانع شویم بلکه باید با مطالعه مستمر خود را رشد دهیم. امروز اسلام و کشور اسلامی ایران به روحانیونی چون شهید نواب صفوی و به افراد غیر روحانی چون شهید رجایی نیاز دارد.

وی گفت: علت انتخاب هنر معلمی به جای پیمودن مسیر فقه، انسان ساز و عبادت محسوب شدن کار معلمی است. در زمینه تعلیم و تربیت باید اقدامات مؤثرتری انجام دهیم و به شیوه‌های متفاوت انتقال علم و آموزش توجه داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا