اخبار

واکنش رسانه‌های داخلی و خارجی نسبت به گرانی گوشت در ایران

   واکنش رسانه‌های داخلی و خارجی نسبت به گرانی گوشت در ایران

در پی انتقاد روزنامه سازندگی به گرانی گوشت در ایران و درج محتوای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی، هیئت نظارت بر مطبوعات این روزنامه را توقیف کرد.

به گزارش پرمگ، دیروز روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد اعلام کرد: «با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و با عنایت به اصرار بر تخلف در درج محتوای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی طی ماه‌های گذشته، هیئت نظارت بر مطبوعات رای به توقیف روزنامه سازندگی را صادر کرد.»

در پی این ماجرا رسانه‌های خارجی نیز نسبت به این رویداد واکنش نشان دادند و به زعم خود مطالبی را منتشر کردند.

حساب توئیتری «اسرائیل به فارسی» در مطلبی نوشت:«چه احتیاجی به توقیف روزنامه بود؟ انگار اگر در روزنامه نخوانند، مردم خودشان نمی دانند که گوشت از سفره حدف شده…»

گرانی گوشت در ایران

همچنین وب سایت «صدای آمریکا» در مطلبی با عنوان «گوشت گران شد، یک روزنامه منتقد تعطیل شد» نوشت:« همزمان با افزایش دوباره نرخ ارز در ایران یا در کلام بهتر «کاهش دوباره ارزش پول ملی» و گرانی کم‌سابقه گوشت، مقامات جمهوری اسلامی یک روزنامه منتقد را «توقیف» و شمار زیادی از کارکنان آن را در آستانه سال نو بیکار کردند. »

این رسانه ضدایرانی در ادامه نوشت: «گفتنی است در ۶ آبان ماه سال جاری هم وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در یک بیانیه تحلیلی مشترک، روزنامه‌نگاران را از عوامل «جنگ ترکیبی» و «براندازی نرم» معرفی کردند و مشخصا به نقش نیلوفر حامدی و الهه محمدی… نام برده شده است. بازداشت روزنامه‌نگاران و طرح اتهام‌هایی امنیتی همچون «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی مسبوق به سابقه است.»

بی بی سی فارسی نیز با انتشار مطلبی به بازنشر اظهارات مدیران روزنامه سازندگی پرداخت و تلویحا به توقیف این روزنامه اعتراض کرد.

گرانی گوشت در ایران

سوال اینجاست که چرا توقیف یک روزنامه اصلاح طلب اینچنین صدای رسانه های خارجی معاند با جمهوری اسلامی ایران را درآورده است؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا