سلامت

با مصرف روغن زیتون خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش دهید

با مصرف روغن زیتون خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش دهید

مصرف بیش از نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در هر روز می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش داده و عروق را باز کند.

به گزارش پرمگ، به نقل از هلث دی نیوز، براساس مطالعاتی که محققان در اوایل سال جاری انجام دادند، مشخص شد که کسانی که بیش از نصف قاشق غذاخوری در هر روز روغن زیتون مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که این ماده گیاهی و غذایی را مصرف نمی‌کنند کمتر با مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی مواجه می‌شوند.

دکتر «فرانک هو»(سرپرست تیم تحقیقاتی دانشکده بهداشت عمومی در بوستون) می‌گوید: «شاخص ترین رژیم غذایی مدیترانه ای روغن زیتون است که ارتباطش با کاهش مرگ و میر در کشورهای جنوب قاره اروپا به خوبی ثابت شده است.»

خواص روغن زیتون

روغن زیتون در مقایسه با دیگر روغن‌های گیاهی خوراکی حاوی بیشترین میزان چربی مونوغیراشباع است و کلسترول بد(LDL) را کاهش و کلسترول خوب (HDL) را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن روغن زیتون فشار خون را کاهش می‌دهد و خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد که پیشرفت و روند بیماری بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

روغن زیتون باعث کاهش لخته خون و جلوگیری از رسوب کلسترول در رگ‌ها(اصلی شرائین) نیز می‌شود.

دکتر «هو» همچنین می‌گوید: «روغن زیتون بسیار سالم‌تر از چربی‌های رژیمی دیگر، مخصوصاً چربی‌های حیوانی است و برای پخت و پز، می‌تواند جایگزین سالمی برای کره، مارگارین و انواع دیگر چربی‌ها باشد.»

بر اساس این مطالعات، به طور کلی چربی های گیاهی در مقایسه با چربی های جانوری سالم تر هستند و مصرف روغن های گیاهی سالم مانند روغن زیتون به جای چربی‌های حیوانی و گیاهی، قدم بسیار بزرگی در راستای افزایش سلامت قلب و عروق و کاهش خطر این بیماری است.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای

افرادی که دوست دارند سلامت قلب و عروق خود را بهبود ببخشند میتوانند از رژیم غذایی مدیترانه‌ای  استفاده کنند. در این رژیم غذایی بر استفاده و مصرف غلات تصفیه نشده، میوه و سبزیجات زیاد، غذاهای دریایی و روغن زیتون تأکید شده است که میتواند بسیار مفید به فایده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا